Algemene voorwaarden

Mijn algemene zijn simpel en niet nodeloos ingewikkeld. Ik heb geen boobytraps, of andere misleidende artikelen verwerkt in veel te ingewikkelde bewoordingen. Wil je ze toch laten checken door een dure advocaat, bekijk dan hier de algemene voorwaarden voor iedereen die langer dan mij op school zat.

1. Definities

Ik ben drukker, maar maak me niet graag druk! Mijn klant heeft altijd gelijk en vanuit dit oogpunt is deze algemene voorwaarden dan ook opgesteld.

2. Wie ben ik en hoe je me bereiken
Ik ben Bart Heesen. Eigenaar van Karakter Prints.

Je kunt me bellen op 06 2855 5601
Mailen via:
info@karakterprints.nl
Of schrijven:
van Hövellstraat 69, 5988 AG Helden
Bezoeken in de Frisfabriek
Steenstraat 30, 5988 AG Panningen
Mijn KVK is 61580465
Mijn BTW-identificatienummer: NL160699915B01

3. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassingen wanneer je iets bij me koopt of hebt gekocht. Ik breng deze voorwaarden onder de aandacht wanneer je een online aankoop bij me doet of offerte opvraagt.

In de voorwaarden staat wat ik voor je doe en wat je van me kunt verwachten. Althans het saaie en juridische deel. Dat ik je gave producten probeer te leveren wordt op de rest van mijn site hopelijk duidelijk.

4. Het aanbod

Op mijn site zie je wat er bij me te koop is en wat ik voor je kan maken. Hier vind je ook de prijzen en kun je zien hoe en of je iets kunt ruilen. Net zoals ‘veel?’ taalfouten kan er ook wel eens een bedrag fout staan. Je mag me hier dan aan houden tenzij je duidelijk kunt zien dat het een typefout is geweest en je dit vantevoren kon weten.

5. De overeenkomst

  1. HTTPS enzo. Ik werk in een veilige omgeving met juiste certificaten voor een website.
  2. Na bestelling hou ik je op de hoogte van de order. Zo krijg je mails van je factuur en track and track info.
  3. Per mail ontvang je een factuur. Deze is ook terug te vinden in je account. Niets gevonden, kwijt of wil je me gewoon graag mailen? Per mail kan ik deze altijd alsnog toesturen.

6. Herroepingsrecht

  1. Bevalt je product niet. In dat geval kun je het product binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen. Ik stuur je dan zo snel mogelijk je geld terug. In ieder geval binnen 5 werkdagen.
  2. No cure no pay! Ik ben trots op de producten die ik elke dag maak. Gelukkig levert dit ook blije gezichten bij mijn klanten op. Is het eindresultaat toch niet naar wens? Laat het weten en ik geef je je geld terug! Ik ga er wel vanuit dat we hier binnen alle redelijkheid met elkaar aan kunnen uitkomen. Verwacht van een stempel niet dat hij kan vliegen en omarm net als mij imperfectie, dan moet het goedkomen. Dingen die stuk of beschadigd zij of niet naar behoren werken vallen onder deze garantie.

7. Hoe ik omga met bedenktijd.

Kijk goed naar je bestelling, slaap er een nachtje langs onder de sterrenhemel of show hem op Snapchat. Dan nog niet happy? Stuur hem terug! Zorg wel dat je bestelling in dezelfde staat bij me terugkomt. Wanneer je bijvoorbeeld seals verwijdert hebt van inktkussens kun je deze niet meer retourneren. Ik kan het immers niet meer doorverkopen.

8. Hoe ik omga met retouren

Wanneer je binnen 30 dagen aangeeft je product te willen retourneren vraag ik je geen 163 pagina’s tellende formulieren in te vullen. Mail me met de rede en stuur het pakket terug. Ik zorg na ontvangst van het pakket dat je je geld snel terug krijgt.

9. De verzendkosten van retouren.

Ik ben geen grote internetgigant zoals die blauwe boekenwinkel of electronicazaak. Ik probeer wel scherpe prijzen te hanteren voor mijn producten. Om dit te blijven doen worden de verzendkosten voor retouren niet vergoed.

10. Wat niet geretourneerd kan worden

Die stempel van jouw buurtfeest krijg ik elders echt niet verkocht. Daarom is het niet mogelijk om gepersonaliseerde artikelen retour te sturen, tenzij deze natuurlijk niet voldoen.

11. De prijs

  1. Je mag van mij verwachten dat je altijd duidelijk weet wat je koopt. In het bestelproces zie je duidelijk wat producten kosten. Anders dan verzendkosten zitten er geen addertjes onder het gras.
  2. Alle prijzen zijn inclusief btw.
  3. Normale verzending is gratis bij orders boven de 75 euro. Hieronder worden de kosten van verzending berekend.

12. Beloftes en garantie

  1. What you see is what you get! Ik maak mijn producten zelf of heb nauw contact met mijn leveranciers.  Kwaliteit staat hierbij hoog in het vaandel. Dit mag je van me verwachten en je mag me hierop aanspreken wanneer dit anders is.
  2. Je hoort een goed product van me te krijgen. Mocht dit niet het geval zijn wordt dit zo snel mogelijk opgelost.

13. Bezorging en uitvoering

  1. Ik begon Karakter ooit omdat ik verliefd werd op de door mij bestelde stempels en letterpress drukwerk. Ik hoop je een beetje liefde te kunnen overdragen bij bestelling van mijn producten.
  2. Wanneer je een maatwerk product voor 12 uur besteld wordt het binnen 2 werkdagen verstuurd. Mocht dit om de een of andere reden niet lukken zal ik dit zo snel mogelijk met je oppakken.
  3. De voorraad van mijn webshop moet kloppen met mijn fysieke voorraad. Mocht dit niet het geval blijken neem ik hierover zo snel mogelijk contact met je op. Je hebt dan recht op teruggave van je geld of een vervangend alternatief…..en een klein goedmakertje van mij!
  4. Komt je pakket niet aan? Mijn schuld! Ik los dit voor je op!

14. Betaling

  1. Betaling kan vooraf of achteraf. 
  2. Wanneer je kiest voor achteraf betalen dien je binnen 14 dagen na ontvangst te betalen. Deze betaling loop via Klarna.

Betaalmethodes van Klarna

In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden we u de volgende betaalmethode(s) aan. Betaling dient aan Klarna te worden gedaan.

U vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna. Algemene informatie over Klarna vindt u hier. Uw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.

  1. Ik ga er vanuit dat je bestellingen op factuur binnen 14 dagen betaald. Lukt dit niet krijg je van mij 2 herinneringen. Hierna stuur ik deze factuur naar mijn incassopartner.

15. Klachten

  1. Niet te hopen natuurlijk! Maar bij een klacht zal ik mijn best doen dit zo goed mogelijk op te lossen.
  2. Laat het me zo snel mogelijk weten als er een klacht is. Niet per dreigbrief of postduif, maar bel of mail me.
  3. Je mag binnen 2 werkdagen een reactie van me verwachten, meestal sneller. Ik doe mijn best de klacht zo zorgvuldig mogelijk te behandelen.

16. En dan dit

Knap dat je tot hier gekomen bent! Heb ik ze toch niet voor niets herschreven! Ik hoop dat ik je blij kan maken met mijn producten en zou je graag als klant verder willen helpen! Wanneer ik iets aanpas aan mijn voorwaarden zal je dit hier terug vinden.